A+ A A-

[SOLGT] 2016 e-Golf til salgs

På grunn av økonomi selger jeg min lille lyseblå øyesten. I denne blogposten skal jeg fortelle deg hvordan jeg bruker bilen. Målet er å få deg så interessert at du ønsker å prøvekjøre bilen. Har du prøvd den, og er klar for elbil - da er du solgt :)

Aller først:
De lekre 10-ekede lettmetallfelgene som vises på noen av bildene selges separat med dekk for kr 8.000,- Nypris i juli 2015: 12.000
Ladestasjonen som er montert i min garasje er til salgs separat for kroner 8.000,- 

Lenke til salgsannonse på Finn

Se bilder her

Da jeg kjøpte e-Golfen sommeren 2015 var det et enkelt regnestykke for meg. Kostnaden for å kjøre til og fra jobb ville gå fra ca 15.000 til under 3.000 i året. Planen min var å selge fossilbilen fra 2010, og bruke noe penger fra et hussalg til å få ned lånet på e-Golfen. Den planen gikk i vasken, og kostnadene mine nå er for høye. Det er årsaken til at jeg selger. Jeg vil ikke, men det er ufornuftig å ha to såpass nye biler - og den gamle bilen er den billigste å eie siden den er nedbetalt.

Det som er fint for deg, er at du får en nyere bruktbil som fremstår som kliss ny. Det er ingen riper, bulker, skraper hverken utvendig eller innvendig.

Pris for bilen: 265.000
Omregistreringsavgift: 5.945,-

Sum bilkjøp: 270.945,-

Med felger: 276.895,-
Med ladestasjon: 267.895,-
Med begge deler - full pakke: 284.895,-

Bilen i praktisk bruk

Her er en typisk uke for meg. Mandag - fredag kjører jeg 79km tur/retur hjem/jobb. Siden jeg fikk bilen 19. juni 2015 har jeg i snitt brukt 16,1 kWt/100km. I vinter var jeg nærmere 18, og nå når det er god temperatur er jeg nærmere 14.

Kjørestilen er nesten som når jeg kjører fossilbil. Det som gjør det noe roligere er ACC (Adaptive Cruise Control). Det er rett og slett en liten radar i grillen som måler avstanden til bilen foran. Jeg setter f.eks. at jeg vil kjøre i 90 km/t, og hvis det ikke er noen foran meg, kjører jeg akkurat så fort. Når jeg tar igjen en bil, tilpasses hastigheten til bilen foran meg. Avstanden til bilen kan jeg velge selv, fra litt for nære til ganske lang avstand.

I motbakker og når jeg nærmer meg lyskryss og andre forutsigbare hindringer, som krappe svinger etc, "bremser jeg på gearet". Man dytter gearspaken til venstre inntil tre ganger for å justerer virkningen av rekuperasjonen. Når bilen bremser på gearet, lades batteriet.

I den tiden jeg har hatt bilen har jeg ikke hatt ett eneste stort problem med noen ting. Bilen har ikke vært inne til reparasjon eller feilsøking. Jeg har aldri opplevd noen feilmeldinger av noe slag. Ladingen har aldri stoppet opp eller feilet på noe vis.

Når jeg kommer hjem fra bilturen, setter jeg i ladeledningen. Da jeg kjøpte bilen bestilte jeg en fastmontert ladestasjon fra Siemens. Selve ladestasjonen er montert inne i garasjen, og ledningen henger på utsiden. Laderen starter og stopper automatisk uten at jeg trenger åpne garasjeporten. Denne laderen kan kjøpes med bilen for et tillegg på kr 8.000,- Nypris bestilt samtidig som ny elbil: 10.000,- Nypris separat: 12.000,-

Utstyr

Ettermontert aktiv basskasse montert på bakseteryggen
Sommerhjul med lettmetallfelger
Vinterhjul med lettmetallfelger
Sentrallås
El.vinduer
CD-spiller med jukebox
Internt harddisk for musikk (8GB)
Elektrisk drevne sidespeil
Oppvarmede seter foran
Servostyring
Airbag foran
Sideairbager
Stereoanlegg
Klimaanlegg
Metallic lakk
ABS-bremser
Antispinn
Cruisekontroll Adaptiv (ACC)
Skinninteriør, sportsseter
Automatgir
Farget glass
Antiskrens
Airconditioning
AUX-inngang
Bluetooth
DVD
Handsfree opplegg
Helskinn
Isofix
Kjørecomputer
Kupevarmer
Midtarmlene
Multifunksjonsratt
Navigasjonssystem
Parkeringsensor bak
Parkeringsensor foran
Automatisk ryggeassistent
Radio/CD
Radio DAB+
Regnsensor
Ryggekamera
Sportsseter
Startsperre

ss